Έρχεται η e-τήρηση βιβλίων – Τι πρέπει να ξέρουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες


23-04-2019 7:58

Αρχή του τέλους για την τήρηση βιβλίων με την κλασική μορφή. Η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής για την ηλεκτρονική τήρηση των φορολογικών βιβλίων χιλιάδων επιχειρήσεων μετά το Πάσχα, σημαίνει ότι ξεκίνησε η αντίστροφή μέτρηση. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχει ολοκληρωθεί η τεχνική προετοιμασία και είναι έτοιμη να θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση η ηλεκτρονική τήρηση θα αφορά μόνο τα βιβλία εσόδων-εξόδων. Η τήρηση των βιβλίων αυτών θα διεκπεραιώνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής που θα λειτουργεί στο σύστημα taxis επιτρέποντας ουσιαστικά την οnline διασύνδεση των βιβλίων χιλιάδων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών με τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, δηλαδή με τα Ελεγκτικά Κέντρα και τις ΔΟΥ.

Στα σχέδια της ΑΑΔΕ, μετά την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων είναι η κατάργηση των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών -προμηθευτών καθώς και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις αυτές θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων, θα εμφανίζεται ταυτόχρονα, τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία, όσο και στο Τaxis.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή η οποία θα ενεργοποιηθεί μετά το Πάσχα θα περιέχει:Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.Θα εμφανίζεται το άθροισμα εσόδων και δαπανών, για κάθε ημέρα, καθώς και για κάθε μήνα, για το τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης (δεδομένου ότι ορισμένες εταιρείες τηρούν βιβλία σε υπερδωδεκάμηνη χρήση).

Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, το υπόλοιπο του ΦΠΑ, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), λοιποί φόροι, τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. Το νέο σύστημα, θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση πιλοτικά,  μέχρι το τέλος του θα ισχύσει υποχρεωτικά σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενώ από το 2020 θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά από όλους.

Πρακτικά το «ηλεκτρονικό λογιστήριο», όπως το έχει ήδη περιγράψει ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής σε όλες τις ελεγκτικές βαθμίδες που εποπτεύει η Ανεξάρτητη Αρχή, θα λειτουργεί ως εξής: κάθε επιχείρηση και ελεύθερος επαγγελματίας θα χρησιμοποιεί υπολογιστή, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με το Taxis και όταν θα συμπληρώνει τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησης, αυτά θα περνούν κατευθείαν και στο Taxis. Δηλαδή οποιαδήποτε πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών θα περνάει αυτομάτως στο λογαριασμό του στο Taxis. Επίσης αυτομάτως θα καταχωρίζονται στο Taxis και τα τιμολόγια των δαπανών του επιχειρηματία. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία των τιμολογίων που θα έχουν καταχωριστεί.

Πηγή: www.newsit.gr