Χάλασε ο πρώτος «λευκός» δρόμος στην Αθήνα με την πρώτη βροχή


25-06-2018 16:11

Ο ενθουσιασμός για τον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας δεν κράτησε πολύ αφού το έργο υπέστη ζημιές. Όποιος περάσει σήμερα το πρωί από το σημείο δεν θα αναγνωρίσει τις χθεσινές εικόνες…

Η τοποθέτηση της αντανακλαστικής επίστρωσης ασφάλτου Coolseal έγινε την Κυριακή, στην οδό Βορέου με σκοπό να συνεισφέρει στη μείωση των υψηλών θερμοκρασιών και τη βελτίωση των κλιματολογικών συνθηκών.

Η τοποθέτηση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ημέρας λόγω των ιδιαίτερων προδιαγραφών του υλικού, προκειμένου να διασφαλιστεί η άρτια σταθεροποιήσή του.

Όμως, προκειμένου να μπορέσει να σταθεροποιηθεί το υλικό απαιτούνταν μια 24ωρη στεγανοποίηση. Ωστόσο, ο καιρός δεν βοήθησε, παρότι η αλήθεια είναι ότι από την Παρασκευή ήταν γνωστό ότι έρχονται βροχές και καταιγίδες, επομένως δε μπορεί να θεωρηθεί αιφνιδιασμός.

Όπως αναφέρει η αντιδήμαρχος, την Κυριακή ο Δήμος ήταν σε συνεχή επικοινωνία με την ΕΜΥ που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην βρέξει για 12 ώρες.

Ερωτηθείσα σχετικά με το εάν 12 ώρες θα ήταν αρκετές, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές του υλικού απαιτούσαν 24 ώρες στεγνού οδοστρώματος και μηδενικής κυκλοφορίας μετά την εφαρμογή του, η κα Μυριβήλη μας απάντησε ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας Guard Top τους διαβεβαίωσαν πως «και 12 ώρες θα ήταν αρκετές», ακόμα και αν μετά έπιανε ψιλόβροχο.

«Αν είχαμε μία ήπια βροχή μετά, όπως ήταν πιθανό, δεν θα είχαμε πρόβλημα», μας είπε η αντιδήμαρχος, αλλά τελικά οι χειρότερες προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν, η βροχή έπεσε πολύ πριν τις απαραίτητες 12 ώρες από την εφαρμογή του Cool Seal, αυτοκίνητα πέρασαν από τον δρόμο και το υλικό παρασύρθηκε από το νερό.

Και σήμερα ορίστε οι συνέπειες:

«Η αστάθεια του καιρού, αυτή η βροχή, μας έχει δημιουργήσει πρόβλημα. Το ξέραμε ότι ήταν ρίσκο. Αλλά με τους ανθρώπους της Guard Top που είναι στην Αθήνα αποφασίσαμε να το τολμίσουμε. Κανονικά πρέπει να μείνει 24 ώρες στεγνό. Θα το φτιάξουμε, με νέα εφαρμογή, μόλις σταθεροποιηθεί ο καιρός! Έχουμε υλικό, τεχνογνωσία και καθοδήγηση», σχολίασε στο facebook η κα Μυριβήλη.

Ήταν απολύτως απαραίτητο να γίνει την Κυριακή;

Όπως τελικά παραδέχτηκε η αντιδήμαρχος Πρασίνου, υπήρχε πίεση χρόνου από την εταιρεία Guard Top, αφού οι απεσταλμένοι της είχαν έρθει για περιορισμένο χρονικό διάστημα ώστε να κάνουν επίδειξη της εφαρμογής του Cool Seal.

«Απλώς πειραματιστήκαμε. Το υλικό μας είχε δοθεί δωρεάν. Μας έχει περισσέψει αρκετό και εξάλλου είναι πρόθυμοι να μας στείλουν επιπλέον», σημείωσε η κα Μυριβήλη.

Η αντιδήμαρχος διαβεβαιώνει ότι το αντανακλαστικό υλικό θα επιστρωθεί εκ νέου μόλις ο καιρός σταθεροποιηθεί και, αν τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα, θα δοκιμαστεί σε δύο ακόμα γειτονιές της Αθήνας με διαφορετικές συνθήκες – μία με μικρή κυκλοφορία και μία μεγαλύτερης κίνησης, στην τέταρτη κοινότητα της Αθήνας.

Παρότι για την ώρα δεν έχει αποφασιστεί ποιοι δρόμοι θα επιστρωθούν, η κα Μυριβήλη μας αποκαλύπτει πως στη μία περίπτωση, ο δρόμος που θα στρωθεί θα είναι ανάμεσα στην Ακαδημία Πλάτωνος και την πλατεία Αγίου Γεωργίου και ο άλλος έξω από τον σταθμό του μετρό στα Σεπόλια.

Το κόστος ανά χιλιόμετρο δεν είναι ακόμα γνωστό καθώς για την ώρα το πρόγραμμα βρίσκεται σε επίπεδο αρχικών δοκιμών στην πρωτεύουσα και δεν έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη προσφορά από την εταιρεία.

Στο Λος Άντζελες πάντως το υλικό έχει δοκιμαστεί επιτυχώς σε 15 διαφορετικές περιοχές με τη θερμοκρασία σε επίπεδο οδοστρώματος να μειώνεται θεαματικά κατά 8 ή και 10 βαθμούς Κελσίου.

Στην Αθήνα, οι μετρήσεις τόσο σε επίπεδο εδάφους όσο και ύψος 1,5-2 μέτρων θα διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια, λέει η αντιδήμαρχος, ούτως ώστε η όποια απόφαση να ληφθεί σε βάθος χρόνου και με βάσει όλα δεδομένα αναφορικά με την συμπεριφορά και την αντοχή του υλικού κάτω από τις διαφορετικές συνθήκες σε δρόμους της Αθήνας.

Όπως ανέφερε η κα Μυριβήλη, ανεξαρτήτως της επιτυχίας των δοκιμών του Cool Seal, ο Δήμος σχεδιάζει μία σειρά «φυσικών δράσεων» για την βελτίωση του μικροκλίματος στις γειτονιές της Αθήνας, με ταυτόχρονη φύτευση δέντρων και αναρριχητικών φυτών.

[lifo]