Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει για το 2017 – Δείτε ποιοι είναι οι χαμένοι και οι κερδισμένοι

731056-17314936.jpg

26-09-2016 7:29

Αυξήσεις στα αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού μετά το 2007 και ελαφρύνσεις σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού πριν το 2006, με στόχο να επιστρέψουν στην κυκλοφορία, φέρνει το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2017 που κρύβει κρυφές και φανερές δυσάρεστες εκπλήξεις για τους περισσότερους…

Σχετική δέσμευση ανέλαβε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης πρόσφατα ότι τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά.

«Κάντε λίγη υπομονή. Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, φέτος να πάρουν» είπε συγκεκριμένα ο κ. Αλεξιάδης.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο, τα τέλη κυκλοφορίας 2017 με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, θα μειωθούν κατά 5% – 40% με στόχο την επανακυκλοφορία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλη.

Τα αυτοκίνητα που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας με ηλικία άνω των 20 ετών υπερβαίνουν τα 400.000. Σε σύνολο περίπου 1 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» μόλις τα 50.000 οχήματα έχουν ηλικία από 0 έως και 5 έτη ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια.

Σημαντική όμως θα είναι και η αύξηση για όσους αγόρασαν αυτοκίνητο από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Όσοι λοιπόν έχουν αυτοκίνητο άνω των έξι ετών και είναι κυβισμού από 1.400 ως 1.800 κυβικά θα δουν αύξηση στα τέλη που πλήρωσαν πέρυσι. Για παράδειγμα για ένα 1.400αρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ.

Δεν θα είναι όμως μόνο αυτές οι αυξήσεις καθώς στα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο οικονομικών είναι και η αλλαγή στις κλίμακες με το ατελές όριο να πέφτει από τα 90 g/km διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km και έτσι θα βρεθούν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες να πληρώνουν τέλη ενώ μέχρι πέρυσι δεν πλήρωναν καθόλου.

Οι μόνοι που θα πρέπει να περιμένουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, άνω των 1.800 κυβικών και το οποίο είναι άνω των πέντε ετών. Εδώ, καθώς είναι χιλιάδες οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων που κατέθεσαν πινακίδες λόγω της αύξηση των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει η σκέψη για μείωση η οποία μπορεί να φτάσει και το 10%.

Οι κερδισμένοι

Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω που μπήκαν στην κυκλοφορία πριν το 2006 ενώ οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα τέλη με βάση τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ.

Ειδικότερα, στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017, στα συγκεκριμένα ΙΧ, θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.

Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας 2017, θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.

Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.

Οι χαμένοι

Αντίθετα, τα δυσάρεστα αφορούν τα αυτοκίνητα μετά το 2007 αφού ακόμη κι αν είναι μικρού κυβισμού, θα δουν τα τέλη να αυξάνονται, αφού για την κατηγορία αυτή θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό. Δηλαδή επεκτείνεται ο τρόπος υπολογισμού και στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 ενώ σήμερα ισχύει μόνο για όσα είναι μετά το 2010.

Ο νέος σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 βασίζεται στον καθορισμό τους με βάση τις εκπομπές CO2, για περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, επηρεάζοντας πάνω από 1 εκ. ιδιοκτήτες. Και επειδή τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά, κάποιοι θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.

Για παράδειγμα αν σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ, τώρα με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ, δηλαδή αύξηση 215,7%!

Ταυτόχρονα εξετάζονται και άλλες έμμεσες αυξήσεις αλλάζοντας για παράδειγμα «τη βάση», διευρύνοντας έτσι το χαρακτηρισμό ρυπογόνα και δημιουργώντας χρεώσεις σε αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα δεν είχαν. Τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 είχαν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας το 2016 ενώ τώρα εξετάζεται το όριο για μηδενικά τέλη να κατέβει στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2.

Παράλληλα εξετάζονται και αυξήσεις στους συντελεστές των ποσών για τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομές ρύπων, από 161 γρ. CO2 και πάνω.

Επίσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να μειώσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας 2017, τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Κι αυτό γιατί ο αριθμός των οχημάτων ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα και οποιαδήποτε μείωση θα επηρέαζε σοβαρά τα συνολικά έσοδα…

ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr

loading...