Cosco – Τσίπρας: Εκεί που έβριζε, τώρα παίρνει επενδύσεις άνω του μισού δισ. ευρώ

710814-tsipras_shanghai.jpg

06-07-2016 7:26

Φαίνεται πως ο πρωθυπουργός ξέχασε, ενόσω βρίσκεται στη Σαγκάη, τον… παλιό καλό εαυτό του, όταν φώναζε εναντίον της Cosco από τη θέση της αντιπολίτευσης. Και πώς να μη συμβεί κάτι τέτοιο, όταν ο ίδιος ο επικεφαλής του κινεζικού «κολοσσού» Χου Λιρόνγκ του έταξε πρόσθετες επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ, πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Cosco στον πρωθυπουργό, κατά τη συνάντηση που είχαν στην έδρα της εταιρείας στη Σαγκάη, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.

Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς κα στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο. Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ οχημάτων όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.

Από την πλευρά του, ο κ. Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.

«Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη.

Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.

Παραδείγματος χάρη, στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού».



ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr


loading...