Ανακοίνωση – έκπληξη από τους επιστήμονες: Η τρύπα του όζοντος έχει αρχίσει να συρρικνώνεται!

709499-ozone-vizlab.jpg

01-07-2016 5:43

Η τρύπα στην στιβάδα του όζοντος πάνω από την Ανταρκτική έχει αρχίσει να συρρικνώνεται, αποτελώντας θετική είδηση δεκαετίες μετά από διεθνή συμφωνία για τη σταδιακή κατάργηση συγκεκριμένων ρυπογόνων ουσιών, ανακοίνωσαν χθες Πέμπτη (30/6) οι επιστήμονες.

Σύμφωνα με την έκθεση των επιστημόνων, η τρύπα του όζοντος έχει συρρικνωθεί κατά 4 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα – περιοχή σε μέγεθος περίπου όσο η Ινδία – από το 2000.

«Είναι μεγάλη έκπληξη», είπε η επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας σύνταξης της έκθεσης Σούζαν Σόλομον, ειδική στην ατμοσφαιρική χημεία στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), σε συνέντευξή της στο περιοδικό Science. «Δεν περίμενα να γίνει τόσο νωρίς», πρόσθεσε.

Η έκθεση απέδωσε την αποκατάσταση της στιβάδας του όζοντος στην «συνεχιζόμενη μείωση της ατμοσφαιρικής χλωρίνης η οποία προέρχεται από χλωροφθοράνθρακες (CFCs)», ή χημικές ουσίες οι οποίες εκλύονταν κάποτε από στεγνοκαθαριστήρια, ψυγεία, σπρέι μαλλιών και άλλα αερολύματα.

«Μπορούμε τώρα να πούμε με αυτοπεποίθηση ότι αυτά που έχουμε κάνει έχουν βάλει τον πλανήτη σε τροχιά αποκατάστασης», τόνισε η Σόλομον.

Η συνεργάτιδά της στην έκθεση Ανια Σμιτ, ακαδημαϊκή ερευνήτρια σε ηφαιστειακές επιπτώσεις στο Πανεπιστήμιο του Λιντς, συμφώνησε, περιγράφοντας το Πρωτόκολλο του Μόντρελα ως «πραγματική ιστορία επιτυχίας που προσέφερε λύση σε ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό θέμα».

ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr