«Συμμαχία» για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

344932-ac659bf53b6b2c0cad977398449ee793_l.jpg

29-06-2016 14:16

Μια συμμαχία διαφορετική από τις άλλες, η οποία αφορά την υπεύθυνη πώληση οινοπνευματωδών ποτών, αναλαμβάνει δράση και στη χώρα μας, με στόχο την ορθή κατανάλωση αλκοόλ, από τον παραγωγό έως τον καταναλωτή.

Το Responsibility Alliance είναι η συμμαχία που ξεκίνησε με πρωτοβουλία όσων παράγουν και διαθέτουν αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα και δημιουργήθηκε για να συμβάλει στην ενίσχυση της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης.

Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών, εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης (μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία), με το πλεονέκτημα της εμπειρίας και της επιστημονικής γνώσης εξειδικευμένων φορέων σε ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, οι οποίοι συμμετέχουν συμβουλευτικά.

Κατά την παρουσίαση της πρωτοβουλίας, στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων, καθώς τονίστηκε η κρισιμότητα της ηλικίας έναρξης κατανάλωσης αλκοόλ. Σε αυτό το πλαίσιο, η καθ. Ελένη Πετρίδου, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, ανέφερε ότι εάν η ηλικία έναρξης είναι πριν τα 14 έτη υπάρχει 4πλάσια πιθανότητα να κάνει κάποιος χρόνια κατανάλωση από κάποιον που αρχίζει να καταναλώνει μετά τα 20.

«Κομβικό ρόλο παίζουν τα γονεϊκά πρότυπα και ο μηχανισμός του μιμητισμού στην προσχολική ηλικία. Ακολούθως το σχολείο, όπου θέλουμε καλά εκπαιδευμένους δασκάλους. Στην εφηβεία το βάρος των προτύπων φέρουν κυρίως τα ΜΜΕ» επεσήμανε.

Ο Αντώνης Πάριος, υπεύθυνος ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ, μίλησε για την επίδραση της οικογένειας και του κοινωνικού περιβάλλοντος στην ηλικία έναρξης και σημείωσε ότι η ενημέρωση στα σχολεία πρέπει να ξεκινάει από την Ε’ Δημοτικού, ενώ σχολίασε ότι το εθνικό πρόγραμμα δράσης για το αλκοόλ σταμάτησε το 2012 και έκτοτε δεν ανανεώθηκε.

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, ανέφερε ότι κατεγράφη μείωση κατά 53% των τροχαίων την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα, χάρη στις δράσεις που έγιναν σε προληπτικό επίπεδο.

Ο Γιώργος Πατούλης, πρόεδρος του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.) που συμμετέχει στην πρωτοβουλία, αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σε θέματα πρόληψης και ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Η ασφαλής κατανάλωση αλκοόλ μάς αφορά όλους. Το Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ. ήδη υλοποιεί εκστρατεία για την ορθή κατανάλωση αλκοόλ. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του πληθυσμού, ιδιαίτερα των νεαρών ενηλίκων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση καλής νοοτροπίας στο θέμα της ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ και τη μείωση των ατυχημάτων, με βασικούς αρωγούς τους δήμους-μέλη του Δικτύου μας και ακολουθώντας πάντα τις κατευθύνσεις του Π.Ο.Υ. Με τον ίδιο γνώμονα συμμετέχουμε σε αυτή τη Συμμαχία».

Η Αναστασία Αγγελή, δ/ντρια Εταιρικών Σχέσεων, DiageoHellas, μίλησε για τον κώδικα αυτοδέσμευσης που ακολουθεί από το 2002 η βιομηχανία στη διαφήμιση και την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων της, ενώ σχολίασε ότι η νομοθεσία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, η εκπαίδευση όμως των καταναλωτών μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματική στην υιοθέτηση υπεύθυνης στάσης σχετικά με το αλκοόλ αποδομώντας τον μύθο περί «σκληρών» και «μαλακών» ποτών, καθώς, όπως αποσαφηνίστηκε στη διάρκεια της συζήτησης, κάθε τυπική μονάδα ποτού περιέχει την ίδια περίπου ποσότητα αιθυλικής αλκοόλης.

Ο Βαγγέλης Τακούλας, δ/ντής Αγορών Αλλοιωσίμων ΜΕΤΡΟ-My Market, στην τοποθέτησή του για τον ρόλο του λιανεμπορίου στην επιτυχία του εγχειρήματος, μίλησε για τις σχεδιαζόμενες δράσεις που στοχεύουν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά με ειδικές σημάνσεις και εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ παρατήρησε την απουσία νομικού πλαισίου για την πώληση αλκοόλ σε ανήλικους στην on-trade αγορά.

Ως εκπρόσωπος της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος, ο Στέλιος Μαγουλάς, απαντώντας για τον έλεγχο της ποιότητας των ποτών, είπε ότι αυτό γίνεται με τυχαία δείγματα προς το Γενικό Χημείο του Κράτους και ότι ως Ένωση «δεν θέλουμε να συνεργαζόμαστε με μαγαζιά που πωλούν αμφίβολης ποιότητας αλκοόλ. Πουλάω υπεύθυνα μπορεί να σημαίνει ενδεχομένως πουλάω λιγότερο, αλλά σίγουρα πιο μακροπρόθεσμα», ενώ ο κ. Αθανάσιος Καραθάνος, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Οινολόγων, αναφέρθηκε στη σημασία του μέτρου και της σύνεσης στην κατανάλωση οποιασδήποτε κατηγορίας οινοπνευματώδους ποτού, μία αξία αναγνωρισμένη από τον ίδιο τον Ιπποκράτη.

Οι εκπρόσωποι των επικεφαλής της πρωτοβουλίας, Ισίδωρος Ρεβάχ της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) και Λάμπρος Πάσχος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.), μίλησαν για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα μας.



ΠΗΓΗ : Onmed.gr


loading...