Φορολογία 29% από το πρώτο ευρώ στους επαγγελματίες και μόλις 0,048% για τους εφοπλιστές

701218-efoplistes2.jpg

01-06-2016 6:23

Ο κόμπος της φορολογικής αδικίας έχει φτάσει στο… χτένι. H κυβέρνηση δεν έχει ακόμα αντιληφθεί την αρνητική ανάδραση που θα έχει η έλλειψη πολιτικού θάρρους (από την πλευρά της) να πραγματοποιήσει αυτά που υποσχέθηκε στον ελληνικό λαό.

Την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών αναζητά χρήματα για να κλείσει την πρώτη και τη δεύτερη αξιολόγηση (που θα έρθει τον επόμενο Νοέμβριο), την ώρα που ο κίνδυνος του κουρέματος καταθέσεων είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτός, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα όχι μόνο δεν βοηθά στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας, αλλά δεν κάνει απολύτως τίποτα να μειώσει τα ποσοστά της ανεργίας που μαστίζουν τη χώρα.

Καμία επένδυση, καμία πρόθεση στο άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας.

Κι αν αυτό δεν σας λέει τίποτα, τότε ίσως να σας λέει κάτι το γεγονός ότι ενώ ο μέσος Έλληνας επαγγελματίας φορολογείται με ποσοστό 29% από το πρώτο ευρώ, η ευγενής τάξη των εφοπλιστών φορολογείται με ποσοστό 0,048%.

Αυτή είναι η αναδιανομή του πλούτου εις την οποία θα προέβαινε η κυβέρνηση της Αριστεράς;

Θυμίζουμε για την Ιστορία τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν στην αντιπολίτευση.

Ο σημερινός υπουργός Ναυτιλίας, ο κ. Δρίτσας, όταν ήταν στην αντιπολίτευση είχε ξεκαθαρίσει ότι η ελληνική ναυτιλία, «ως ο πλέον επιτυχημένος κλάδος της χώρας, θα αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος για να ξεπεραστεί η παρούσα οικονομική κρίση».

Σαφής ήταν βεβαίως και η άποψη του Θοδωρή Δρίτσα για τη φορολογική πολιτική που ισχύει για τη ναυτιλία, την οποία έχει καταθέσει επισήμως στη Βουλή: «Η φορολογία με βάση το tonnage δεν συγκεντρώνει παραπάνω από 80 εκατομμύρια ετησίως, ποσό δηλαδή μικρότερο από τα παράβολα των μεταναστών. Και μπροστά σε αυτές τις συνθήκες που ζει η χώρα μας και ο ελληνικός λαός, στην κραυγαλέα εύνοια και στην κραυγαλέα παραβίαση του Συντάγματος που λέει ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες συμμετέχουν στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους, ερχόμαστε να δούμε ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητες και η φοροδοτική ικανότητα του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συνεισφέρει σε αυτήν την κρίση».

Δείτε τη δήλωση του κ. Δρίτσα πριν γίνει υπουργός και φίλος των εφοπλιστών

Το 2012 το έγκυρο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αποκάλυπτε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν βγάλει, μόνο την προηγούμενη δεκαετία, κέρδη περισσότερα από 175 εκατομμύρια δολάρια και μάλιστα αφορολόγητα.

Αφορμή για το δημοσίευμα αυτό ήταν η κρίση στην Ελλάδα που ήδη βρισκόταν στον τρίτο χρόνο και για την οποία οι κυβερνήσεις και οι δανειστές ξεζούμιζαν τους Έλληνες πολίτες.

Όλους; Όχι όλους φυσικά. Υπάρχει μια ειδική κατηγορία που εξαιρείται προκλητικά. Ακόμη και σήμερα, που η χώρα βιώνει το τρίτο και σκληρότερο μνημόνιο που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Το μνημόνιο που καταργεί το ΕΚΑΣ για μια μερίδα πολιτών, που αυξάνει τον ΦΠΑ στο 24% προκαλώντας την αντίδραση ακόμη και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Αυτή η ίδια κυβέρνηση ανερυθρίαστα ενημερώνει τον ελληνικό λαό ότι όλοι μαζί οι Έλληνες εφοπλιστές στο έχουν πληρώσει συνολικό φόρο λιγότερο από 45 εκατομμύρια ευρώ για την τριετία 2013 – 2015.

Αναλυτικά, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης παραδέχθηκε εγγράφως ότι οι εισπράξεις από τον φόρο των πλοίων ανήλθαν σε:

  • 14.013.519,90 ευρώ το 2013,
  • 13.154.712,39 ευρώ το 2014 και
  • 17.617.781,18 ευρώ το 2015.

Επίσης, με βάση τα ίδια στοιχεία με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης εφοπλιστών το 2014 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 ανήλθαν σε 45.430.869,71 ευρώ.

Δηλαδή, οι Έλληνες εφοπλιστές στο σύνολό τους πλήρωσαν λιγότερα από 130 εκατομμύρια ευρώ για μια τριετία την ώρα που κερδίσουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ κάθε ημέρα από το κάθε ένα από τα 4.000 καράβια τους.

Δηλαδή, σε απλή αριθμητική, οι εφοπλιστές κερδίζουν έως και 250 εκατομμύρια ευρώ κάθε ημέρα και πληρώνουν περίπου 120.000 ευρώ. Δηλαδή, την ώρα που κάθε Έλληνας επαγγελματίας φορολογείται με ποσοστό 29% από το πρώτο ευρώ αυτοί φορολογούνται με 0,048%.



ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr


loading...