Πανελλήνιες 2016: Ανοίγει η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων με Νεοελληνική Γλώσσα

696441-25051514.jpg

16-05-2016 2:06

Λίγες ώρες απέμειναν για την έναρξη των Πανελληνίων 2016 καθώς το πρωί της Δευτέρας (16/5) ξεκινάει η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ανοίγει η αυλαία σήμερα για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, με τους 103.366 υποψηφίους να διεκδικήσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η έναρξη των εξετάσεων σηματοδοτείται σε λίγες ώρες, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στην οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων, είτε δίνουν με το παλιό, είτε με το νέο σύστημα, αλλά και οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (ομάδα Β’) που δίνουν με το παλιό σύστημα. Με το ίδιο μάθημα, μία μέρα αργότερα, την Τρίτη, 17 Μαΐου, θα ξεκινήσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ που δίνουν με το νέο σύστημα και οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ (ομάδα Α’) που δίνουν με το παλιό σύστημα.

Δείτε τα ΣΟΣ θέματα και τις απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Σημειώνεται ότι τα μαθήματα, για τα οποία έχει καθοριστεί εξεταστέα ύλη κοινή για το παλαιό και το νέο σύστημα συνεξετάζονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2016

Η βαθμολογική αξιολόγηση

Ένα «καλό» κείμενο βαθμολογείται από:

Διάρθρωση των σκέψεων-αρχιτεκτονική του κειμένου (λογική αλληλουχία, συνοχή, πειστική κατάταξη των επιχειρημάτων σε κλιμακωτή μορφή, αποτελεσματική διάκριση των παραγράφων, προοδευτική αποκάλυψη της προσωπικής θέσης, πρωτοτυπία, χωρίς «καλούπια»).

Χρήση της γλώσσας (σαφήνεια, ακρίβεια, λεκτικό-εκφραστικό πλούτο, τήρηση των γραμματικοσυντακτικών κανόνων, σωστή χρήση των σημείων στίξης, μορφή).

Καταλληλότητα ύφους-αποτελεσματικότητα του κειμένου.

(Επιλογή της κατάλληλης «γλώσσας» ανάλογα με την περίσταση και το είδος του κειμένου. Η αποτελεσματικότητα εξαρτάται από την ικανότητα του γράφοντος να πετύχει τον σκοπό που επιδιώκει με το κείμενο, π.χ. να πείσει ή και να προκαλέσει τις επιθυμητές ενέργειες ή αντιδράσεις).

ΣΟΣ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Οκτώ λάθη προς αποφυγή για τη Νεοελληνική Γλώσσα

Η αδυναμία κατανόησης των ζητουμένων, κυρίως, αλλά και του είδους του επικοινωνιακού λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές οδηγούν σε σοβαρά λάθη, όπως:

1. Η προβολή μιας φανερά παράλογης ή ακαθόριστης θέσης.

2. Η έλλειψη προσπάθειας για λογική τεκμηρίωση μιας ορθής θέσης.

3. Η εκφραστική φτώχεια που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.

4. Η απεραντολογία με επαναλήψεις νοημάτων.

5. Η εκφραστική ανομοιομορφία, η φλυαρία, ο ρητορισμός, ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος.

6. Η μη ορθή χρήση των σημείων στίξης, οι συχνές διαγραφές λέξεων, οι μουντζούρες.

7. Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.

8. Η κυκλική πορεία στην ανάπτυξη που την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις και «αναμασήματα».

Συνεχής ροή για τα θέματα των Πανελληνίων – Πανελλαδικών 2016 



ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr


loading...