Δρίτσας: Παρουσίασε πλαίσιο 4 κανόνων για την ανάπτυξη των λιμανιών


22-05-2015 19:06

Συμβολική παρέμβαση, προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά από το ΤΑΙΠΕΔ, πραγματοποίησαν σήμερα μέλη της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ, στη διάρκεια του 12ου Συνεδρίου των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (ESPO).

Οι συνδικαλιστές μπήκαν μπροστά από το βήμα πριν ξεκινήσει την ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, κρατώντας ένα πανό που έγραφε στα αγγλικά «στοπ στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς».

Σύμφωνα με τα μέλη της ΟΜΥΛΕ ο αναπληρωτής υπουργός αιφνιδιάστηκε από την κίνηση αυτή και περιορίστηκε στο σχόλιο «έχουμε και εκπλήξεις».

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, είπε ότι ήταν μια συμβολική κίνηση προκειμένου να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο και είπε ότι όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή αφού παρέμειναν τρία με τέσσερα λεπτά στη σκηνή αποχώρησαν. Πρόσθεσε δε ότι αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι ο αρμόδιος υπουργός δεν αναφέρθηκε στην ομιλία του στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και μίλησε μόνο για την ανάπτυξη.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας στην ομιλία του παρουσίασε ένα πλαίσιο τεσσάρων κανόνων αναφερόμενος στο θέμα των λιμανιών.

Α. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και η εργασία τους είναι βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη των λιμανιών και έχουν υποτιμηθεί πολύ. Στην Ευρώπη, το ευρωπαϊκό κεκτημένο εξακολουθεί να κυριαρχεί – πρέπει να προστατευθεί. Είναι μία αναπτυξιακή παράμετρος και έτσι πρέπει να τη δούμε.

Β. Η κατοχύρωση ενός ρυθμιστικού πλαισίου για το περιβάλλον. Η ΕΕ σ΄ αυτό το θέμα είναι λίγο πιο μπροστά, από ό,τι άλλες περιοχές του πλανήτη – δεν συμβαίνει παντού το ίδιο. Να το πάρουμε υπόψη μας και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες

Γ. Σχέση λιμανιού πόλης. Στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι σχετικά απόλυτος κανόνας. Το λιμάνι ιδρύθηκε ως δημοτικό λιμάνι και στη συνέχεια οδηγήθηκε σε νέες συγκροτήσεις. Είναι απολύτως συνδεμένο με τις πόλεις. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνική εξαίρεση, αλλά και ευρωπαϊκή πρακτική. Οφείλουμε να δούμε την αρμονία ανάμεσα στην ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης.

Δ. Λειτουργία του λιμένα με τέτοιο τρόπο που η αναπτυξιακή του πορεία να αποδίδει κοινωνικό μέρισμα. Να μην έχει μόνο αυτοτελή λειτουργία. Αυτά σήμερα συνιστούν ένα γρίφο. Το ερώτημα είναι αν πρέπει ν΄ αναζητήσουμε τις βέλτιστες ισορροπίες, ώστε να αποτελέσουν μοντέλο υποδειγματικό αναπτυξιακής πορείας. Το κάθε λιμάνι μόνο του δεν μπορεί να το κάνει.



ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr