Αντιδρούν οι διευθυντές στα απογευματινά σχολεία προσφύγων

39108.jpg

04-12-2017 16:00

Αντίθετοι στην απόφαση της κυβέρνησης για δημιουργία ξεχωριστών απογευματινών σχολικών τμημάτων για προσφυγόπουλα τάσσεται η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών. Όπως τονίζει, δεν υπάρχει λόγος να μην ενταχθούν και φέτος τα παιδιά αυτά στα πρωινά τμήματα, όπως έγινε με επιτυχημένο τρόπο και την προηγούμενη σχολική περίοδο.

Οι διευθυντές των σχολείων ζητούν από το υπουργείο Παιδείας θα τηρήσει τα όσα ισχύουν μέχρι τώρα, με «διασπορά» των προσφύγων σε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές μονάδες.

Ζητούν επίσης να ενισχυθούν άμεσα οι μονάδες που θα λειτουργήσουν αυτές οι δομές, ώστε να εξασφαλιστεί η καλή λειτουργία τους. Μάλιστα προτείνουν η εκπαίδευση των παιδιών αυτών να περιέχει και υλοποίηση προγραμμάτων που θα τα φέρει πιο κοντά στην ιστορία και τον Ελληνικό πολιτισμό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. με αφορμή την υπ. αριθ. 193964/ΓΔ4/10-11-2017(ΦΕΚ 3974Β/13-11-2017) Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Καθορισμός των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2017- 2018 εντός των οποίων θα λειτουργούν οι Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ)», έχει να επισημάνει τα εξής:

Εκφράζει την αντίθεσή του στην επιλογή του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. και για δεύτερη σχολική χρονιά σε ξεχωριστά απογευματινά τμήματα (από 14:00-18:00), και την μη ένταξη των προσφυγόπουλων στο κανονικό πρωινό πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, μαζί με όλα τα υπόλοιπα παιδιά, μέσω της λειτουργίας του δοκιμασμένου και επιτυχημένου θεσμού των Τάξεων Υποδοχής και με διασπορά των προσφυγόπουλων σε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές μονάδες.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π., καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.:

α. Να διασφαλίσει την τήρηση όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων που προβλέπονται για την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π..

β. Να προχωρήσει άμεσα σε έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολικών μονάδων στις οποίες θα λειτουργήσουν Δ.Υ.Ε.Π., με βάση τις σχετικές εισηγήσεις των Δ/ντών-Δ/ντριών τους περί των αναγκών τους, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη λειτουργία τους.

γ. Να υποστηριχθούν όλες οι σχολικές μονάδες που θα δεχτούν προσφυγόπουλα από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

δ. Με ευθύνη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να στηριχθούν παιδαγωγικά και επιστημονικά όλοι οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν ευθύνη εκπαίδευσης προσφυγόπουλων με σεμινάρια, έκδοση βοηθητικού παιδαγωγικού υλικού και βιβλίων. Η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων θα πρέπει επίσης να εμπεριέχει την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βάση τις παραδόσεις, τον πολιτισμό και την ιστορία του κάθε λαού, τα οποία μπορούν να υλοποιούνται μέσα στις σχολικές μονάδες και τις δομές, αλλά και σε μουσεία, βιβλιοθήκες και χώρους πολιτισμού.

ε. Να θεσμοθετήσει την πλήρη απαλλαγή των Δ/ντών-Δ/ντριών των σχολικών μονάδων στις οποίες θα λειτουργήσουν Δ.Υ.Ε.Π. από τα διδακτικά τους καθήκοντα, αφού μέσω ενός καθηκοντολογίου 13 αρμοδιοτήτων, αναθέτει επί της ουσίας στους/στις Δ/ντές-Δ/ντριες σχολικών μονάδων την ευθύνη λειτουργίας των Δ.Υ.Ε.Π., καθώς και την ολοκληρωτική διεκπεραίωση του γραφειοκρατικού τους έργου.

στ. Σε κάθε περίπτωση την ευθύνη της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να έχουν το ΥΠ.Π.Ε.Θ., οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι σχολικές μονάδες και όχι οι διάφορες Μ.Κ.Ο. ή φορείς εκτός εκπαίδευσης«.

Πηγή: www.newsit.gr


loading...