Μάνδρα: Τους ζητούν φωτογραφίες τώρα που καθάρισαν τα σπίτια τους από τη φονική πλημμύρα

38169.jpg

01-12-2017 10:11

Με τις φωτογραφίες στα χέρια αλλά και τα απαραίτητα έγγραφα που τους ζητήθηκαν οι κάτοικοι της Μάνδρας σπεύδουν να καταθέσουν την αίτηση για να πάρουν το έκτακτο βοήθημα των 5.000 ευρώ.

Η κατάθεση των αιτήσεων γίνεται στον 1ο όροφο του δημαρχείου Μάνδρας και στο ΚΕΠ Ν. Περάμου. Κάποιοι ταλαιπωρήθηκαν αρκετά για να βρουν τα απαραίτητα έγγραφα, γιατί τους τα πήρε το νερό. Κάποιοι άλλοι δικαίως διαμαρτύρονται γιατί οι φωτογραφίες τους ζητήθηκαν αφού είχαν καθαρίσει τα σπίτια τους και έτσι δεν αποτυπώνεται το μέγεθος της καταστροφής.

Υπάρχουν και εκείνοι που τα βρήκαν όλα εύκολα.

Η έναρξη του προγράμματος κατάθεσης αιτήσεων ξεκίνησε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου και οι πρώτες εκταμιεύσεις ξεκίνησαν ένα μόλις 24ωρο μετά.

Τι χρειάζεται για την κατάθεση της αίτησης

Για την κατάθεση της αίτησης (το έντυπο της αίτησης είναι τυποποιημένο και δίνεται στους πολίτες) με τα στοιχεία του αιτούντα (στα στοιχεία περιλαμβάνεται το ΑΦΜ του αιτούντα και το IBAN του λογαριασμού του) απαιτούνται:

1. Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής (για την ταυτοποίηση του αιτούντα).

2. Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας ή του/της ενοικιαστή/-τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα. (προκειμένου να αποφευχθεί 2ηαυτοψία).

3. Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου, κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας και του χρήστη της κατοικίας.

Τα υπόλοιπα στοιχεία αναζητούνται και διασταυρώνονται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των πολιτών και του πλήθους των απαιτούμενων δικαιολογητικών, που συνήθως απαιτούνται.

Στην περίπτωση που κάποιος αιτών δεν έχει συμπληρώσει στοιχεία της αίτησης ή δεν έχει καταθέσει ένα από τα τρία παραπάνω δικαιολογητικά ειδοποιείται τηλεφωνικά από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, για να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία.

Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές με βάση το αρχικό γράμμα του επωνύμου του πληγέντος. Για την υποβολή των αιτήσεων τηρείται σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης των πληγέντων.

Για τους πληγέντες οι οποίοι δεν πρόλαβαν ή δεν θα μπορέσουν να καταθέσουν την αίτησή τους, θα ανακοινωθούν νέες ημερομηνίες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου κατάθεσης των αιτημάτων των πολιτών.

Θα ακολουθήσει το επίδομα των 8.000 ευρώ

Μετά την ολοκλήρωση υποβολής αιτήσεων για τη χορήγηση του επιδόματος για τις κατοικίες, θα ξεκινήσει άμεσα η αντίστοιχη διαδικασία που θα αφορά στους δικαιούχους του επιδόματος των 8.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις.

Σημειώνεται ότι οι πληγέντες θα αποζημιωθούν πρόσθετα για τις ζημιές που υπέστησαν με βάση την κείμενη νομοθεσία ως εξής:

– 1.000 ευρώ ανά τ.μ.. για ανακατασκευή κατοικιών

– 500 ευρώ ανά τ.μ. για ανακατασκευή επαγγελματικού χώρου

– 300 ευρώ ανά τ.μ. για ανακατασκευή αποθήκης

– 60 ευρώ ανά τ.μ. για επιδιορθώσεις κατοικιών

– 40 ευρώ ανά τ.μ.. για επιδιορθώσεις επαγγελματικών χώρων

– 20 ευρώ ανά τ.μ. για επιδιορθώσεις αποθηκών

Σημειώνεται ότι η αποζημίωση, μέχρι 150 τμ, αποτελείται από 60% δωρεάν κρατική αρωγή και 40% άτοκο δάνειο, ενώ τυχόν υπόλοιπο καλύπτεται από άτοκο δάνειο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΜΙΛΗ

Πηγή: www.newsit.gr


loading...