Η ΦΑΓΕ “ματώνει” στην Ελλάδα και πιέζεται σε ΗΠΑ!

fage

13-11-2016 17:40

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Η ελληνική αγορά συνεχίζει να αποτελεί την “Αχίλλειο πτέρνα” της ΦΑΓΕ, η οποία έχει περιορίσει πλέον την παρουσία της και στην Ελλάδα στο κομμάτι των προϊόντων γιαούρτης (σ.σ. αποχώρησε από την αγορά του γάλακτος τον περασμένο Μάιο) και μόνο σε φερέγγυους πελάτες.

Ακόμη κι έτσι όμως, η νέα διψήφια πτώση των πωλήσεών της στην Ελλάδα, ως απόρροια της εξόδου της από το γάλα, “ροκάνισε” σε επίπεδο εννεαμήνου και στην τελική γραμμή, τα υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών της, σε αξία και όγκο, που πέτυχε εκτός των ελληνικών τειχών. Κάτι που έγινε περισσότερο εμφανές σε επίπεδο τρίτου τριμήνου. Βέβαια το τρίτο τρίμηνο τα μεγέθη της γαλακτοβιομηχανίας επηρεάστηκαν όχι μόνο από τη ραγδαία υποχώρηση των πωλήσεων της στην Ελλάδα (σ.σ. -23,4% σε αξία και -46% σε όγκο), αλλά “κτυπήθηκαν” και από την κόπωση που εμφάνισαν οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ (πτώση 0,2% στον όγκο πωλήσεων).

Καμπανάκι από την κόπωση των πωλήσεων στη ΗΠΑ

Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου λοιπόν οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας μειώθηκαν 9,1% σε όγκο και 3,1% σε αξία διαμορφούμενες στα 167,2 εκατ. δολάρια. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της σε όγκο αυξήθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία 20,9% και 8,4% αντίστοιχα, ενώ μειώθηκαν σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ελλάδα 0,2% και 46%, αντίστοιχα. Σε επίπεδο αξίας πωλήσεις, αυξήθηκαν 0,1% στις ΗΠΑ και 3,5% στην Ιταλία ενώ μειώθηκαν 2,3% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυρίως λόγω της αποδυνάμωσης της βρετανικής λίρας έναντι του δολαρίου ΗΠΑ, και 23,4% στην Ελλάδα.

Πως κινήθηκαν τα μεγέθη εννεαμήνου με και χωρίς το γάλα

Σε επίπεδο εννεαμήνου, οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σημείωσαν οριακή αύξηση 1,3% στα 506,5 εκατ. δολάρια, ενώ αν από τα μεγέθη εξαιρεθεί η Ελλάδα η ποσοστιαία άνοδος σε επίπεδο εννεαμήνου αγγίζει το 4,7%. Ο βασικός λόγος που σε επίπεδο εννεαμήνου καταγράφεται αυτή η πίεση είναι ότι η εταιρεία από τις 31 Μαΐου του 2015 αποχώρησε από την αγορά γάλακτος, δραστηριότητα η οποία περιλαμβανόταν στα μεγέθη της περασμένης χρονιάς. Σημειώνεται πως οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας σε επίπεδο συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων (σ.σ. εξαιρείται η δραστηριότητα των προϊόντων γάλακτος από την οποία αποχώρησε η ΦΑΓΕ στις 31/5/2016) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 499,6 εκατ. δολάρια και κατά 4,9% σε όγκο.

Ειδικότερα οι πωλήσεις της σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία αυξήθηκαν σε αξία κατά 2,8%, 6,5% και 13,2%, και σε όγκο 2,1%, 22,3% και 14,1%, αντίστοιχα, εν αντιθέσει με την πορεία των πωλήσεών της στην Ελλάδα οι οποίες υποχώρησαν κατά 14,6% σε αξία και 28,2% σε όγκο.

Σε ότι αφορά τα κέρδη προ φόρων αυτά μειώθηκαν στα 33,9 εκατ. δολάρια από 63,6 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, εξαιτίας της αύξησης των χρηματοοικονομικών εξόδων και των συναλλαγματικών ζημιών. Αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη να υποχωρήσουν στα 19,5 εκατ. δολάρια από 41,6 εκατ. δολάρια που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2015, μείωση η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων.

loading...